Tuesday, May 18, 2010

Guna Pino untuk mengikuti @melayubuntu di Twitter

Apabila gwibber tidak berfungsi seperti yang sepatutnya (ia gagal untuk refresh dan loading tweet baru dan saya tidak tahu kenapa), lalu saya mencari altenatif lain. Saya mencuba Choqok tetapi kemudiannya menyedari saya tidak suka interface KDE. Saya mencuba Turpial namun, lain pula kisahnya apabila ia berfikir, berfikir dan terus berfikir (hang la 2) apabila saya ingin update twitter.

Saya mungkin ingin mencuba aplikasi berasaskan Adobe Air namun saya menyedari ianya menggunakan terlalu banyak RAM dan ianya bukan sesuatu yang saya sukai.

Akhirnya saya mencuba Pino. Ia hanya menggunakan sekitar 7MB RAM dan paling penting ia berfungsi secara sepatutnya ia berfungsi dan ia cukup membahagiakan saya.

Sekiranya anda juga seperti saya yang mempunyai masalah dengan gwibber dan ingin mencuba Pino, sila ke sini untuk panduan pemasangannya.

Terlanjur bercakap mengenai twitter, saya ingin menjemput semua pembaca blog saya untuk mengikuti @melayubuntu di twitter.

Kenapa?

Saya selalunya berkongsi banyak link-link menarik berkaitan ubuntu linux di twitter dan kebanyakkan daripadanya saya tidak sempat untuk ulas dalam blog melayubuntu ini.

Selain itu saya juga ingin menjemput sesiapa sahaja yang mempunyai akaun facebook supaya dapat menyertai melayubuntu dan 654 orang lagi di page facebook melayubuntu. Disini anda akan dapat berbincang mengenai ubuntu dan masalah disekitar ubuntu dan juga pelbagai aktiviti lain. Bertemu di twitter dan facebook ok?

5 comments:

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...