Thursday, December 22, 2011

Gambar Profil Facebook dalam 3 Langkah

Tutorial GIMP 2.6.10

Kita gunakan gambar ShimG ini.

Langkah 1 : Color>>Desaturate. Ini akan menjadikan gambar anda hitam putih.
 Langkah 2 : Color>>Curves. Adjust contrast warna bagi cun.
 Langkah 3 : Color>>Colorize. Ubah Hue untuk dapatkan warna-warna yang anda suka.


 Biru
 Coklat
 Hijau
 Ungu



 Campur semua

13 comments:

  1. Celah mana yang cool aku tak tahulah.

    ReplyDelete
  2. kah3... serius xcool

    ReplyDelete
  3. huhu..warna warni adalah..
    xcool punnn

    ReplyDelete
  4. Rase aku, gambar yg asal tu lagi cool..yg lain mcm fool jek..hehe, jgn mare ye

    ReplyDelete
  5. Seronok betul korang mengutuk..dia dah ajar basic tu, nak bagi cool itu terpulang pada korang la..

    ReplyDelete
  6. Tunggu tuan tanah cakap apa lak..

    ReplyDelete
  7. gambar tu kat luar negara kan..betul dak?

    ReplyDelete
  8. Adib:Dekat Pinnacles, Aus
    Anon: Memang x cool pun...teknik dia je cool...
    Akusaiful: yep aku memang siFool bukan sifu...ekeke

    ReplyDelete
  9. hahaha...wat aku gelak je lah..tapi thanks dgn ilmu ko ni...

    ReplyDelete
  10. eh...ilmu yang dikongsi.Ilmu tu dtg dri tuhan..

    ReplyDelete

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...