Tuesday, May 08, 2012

Buku pertama, Mudahnya Twitter kini di pasaran

Alhamdulillah, buku pertama saya telah pun terbit menemui pembaca minggu lepas di Pesta Buku Antarabangsa 2012. Buku bertajuk Mudahnya Twitter ini memuatkan panduan ringkas kepada bakal-bakal pengguna Twitter yang baru untuk berjinak-jinak dengan dunia mikroblog paling terkenal iaitu Twitter.

Perancangan awalnya saya dengan pihak penerbit iaitu PTS Netmedia Sdn Bhd ialah untuk menerbitkan buku berkaitan sistem operasi Ubuntu. Saya telah siapkan proposalnya dan ia telah diluluskan. Namun oleh kerana sebab-sebab yang tidak mengizinkan, saya memilih untuk menulis buku yang simple, ringan dan santai terlebih dahulu.

Buku Mudahnya Twitter ini berharga RM10 sahaja dan sekiranya pembaca membeli Online di Kedai Buku PTS, ianya hanya RM8.50 (http://www.bookcafe.com.my/en/gadget-perisian-and-komputer/mudahnya-twitter-en.html)

Insyaallah, di masa akan datang sekiranya diizinkan tuhan, saya bercadang untuk menulis tentang banyak benda tentang dunia IT dan salah satunya ialah buku panduan Ubuntu. Semoga dipermudahkan.

3 comments:

  1. Zainul Abidin HussinJune 3, 2012 at 8:53 AM

    tahniah, Bro... lama tak jumpa.. semoga sihat ceria sokmo..

    ReplyDelete
  2. mcm mana nak jadi penulis dekat pts ni?

    ReplyDelete

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...