Wednesday, August 05, 2009

KDE 4.3, Caizen Dilepaskan!

KDE 4.3 dengan kod nama Caizen telah dilepaskan untuk digunakan oleh umum. Versi terbaru ini menawarkan satu persekitaran desktop yang lebih stabil disertakan inovasi terbaru untuk pengguna di rumah dan pejabat kecil.

Dalam merealisasikan versi terbaru yang dinamakan Caizen ini, pihak pembangun KDE telah menyelesaikan lebih 10,000 pepijat dan mengimplementasikan hampir 2000 ciri terbaru yang diminta oleh pengguna KDE itu sendiri. Akhirnya, muncullah Caizen dengan penampilan berikut:



Anda boleh membaca lanjut "release note" versi terbaru KDE di : http://kde.org/announcements/4.3/index.php.

5 comments:

  1. betul ke Zulmalc dah kembali?? hahaha.. lepas ni nak menghilang plak ke? :P

    ReplyDelete
  2. huhu. tunggu kubuntu 9.10 ar camnie. hehe

    ReplyDelete
  3. syah, dia perlu mengambil masa mengembangkan ilmu dia lagi, sebelum memberi maklumat dan pengajaran kepada kita orang lah.....oleh tu, kita orang perlu bersabar :p

    ReplyDelete
  4. salam bro, selepas beberapa minggu bergelumang dengan karmic, ni baru jumpa site yang best. bro, boleh bagi details mcm mana nak install caizen ni atas karmic bleh? ini untuk newbie macam saya.. tq in advance..

    ReplyDelete

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...