Sunday, July 17, 2011

Kemaskini Antaramuka Hotot : Lebih Simple & Tersusun


Hotot mempunyai kitaran pembangunan yang agak pelik. Versinya tidak begitu ketara mengalami peningkatan. Misalnnya versi terkini 0.9.6 adalah versi yang entah ke berapa kali dikemaskini memperkenalkan atau boleh dikatakan diekperimenkan beberapa fungsi, anataramuka, susunan butang-butang dan layout keseluruhan, namun tetap 0.9.6 versinya. Yup, saya mengakui saya tidak menghafal angka selepas dari 2 titik perpuluhan itu :)


Walaubagaimanapun sekiranya anda mengemaskini Hotot baru-baru ini, anda akan perasan antaramukanya telah berubah dari sebelum ini menjadikannya lebih simple & tersusun. Kesemua fungsi kini berapa pada bahagian atas sekaligus memudahkan pengguna browse dari timeline utama ke mentions, messages dan seterusnya ke fungsi search.


Satu-satunya fungsi yang tiada dalam Hotot adalah trending menjadikan pengguna tidak tahu topik apakah sedang trending dalam kawasan tertentu. Semoga fungsi ini akan diperkenalkan kelak.

Sekiranya anda telah memasang Hotot sebelum ini, anda hanya perlu upgrade Hotot ke versi baru untuk menikmati perubahan ini dan sekiranya masih belum memasangnya, sila masukkan kata arahan berikut ke Terminal;
sudo add-apt-repository ppa:hotot-team
sudo apt-get update
sudo apt-get install hotot
Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...