Saturday, July 30, 2011

Ruang Ubuntu One Ditingkatkan Ke 5 GB, Mencapai 1 Juta Pengguna

Ubuntu One merupakan perkhidmatan simpanan fail berasaskan teknologi awan dan kini diumumkan telah mencapai 1 Juta Pengguna. Lanjutan dari pencapaian itu, kini pihak Canonical telah mempertingkatkan ruang simpanan percuma dari 2 GB ke 5 GB.

Ubuntu One Control Panel Dalam Ubuntu 11.10 Alpha 2

Pastinya ini adalah satu berita gembira kepada pengguna ubuntu seperti saya yang selama ini bergantung kepada Dropbox sebagai penyedia ruang simpanan awan. Setidak-tidaknya, tawaran ruang simpanan yang lebih besar ini akan memudahkan pengguna yang membeli lagu di Ubuntu Music Store membeli dengan lebih banyak lagu lagi dan membawa keuntungan kepada Canonical.

Saya juga tertarik kepada angka 1 juta pengguna yang diumumkan kerana pada saya ia melambangkan tidak ramai pengguna ubuntu yang menggunakan perkhidmatan Ubuntu One. Semoga pihak pembangun ubuntu & Canonical dapat mempertingkatkan lagi fungsi Ubuntu One ini dimasa akan datang.

2 comments:

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...