Saturday, July 03, 2010

Blogger kini mempunyai fungsi stats sendiri

Sudah sekian lama saya menggunakan platform blogger dan telah bermacam perubahan telah berlaku. 1 Julai 2010, blogger memperkenalkan fungsi stats bagi memudahkan pengguna melihat maklumat pelawat blog secara real time. Fungsi ini boleh dicuba dalam blogger in draft sekiranya blog anda juga menggunakan platform blogger.


Kini pengguna platform blogger tidak perlu untuk memasukkan skrip untuk mengesan trafik seperti dahulu lagi. Ketika ini, fungsi stats pada blogger hanya memaparkan beberapa maklumat tertentu seperti bilangan pelawat, sumber pelawat, maklumat pelawat dan artikel paling banyak dilawati. Sekiranya anda inginkan sesuatu yang lebih advance, anda masih boleh menggunakan google analytic seperti dahulu. Tetapi pada saya fungsi stats ini sudah cukup untuk mengetahui berapa ramaikah pelawat blog saya ini.

2 comments:

  1. assalamualaikum,
    terima kasih bro di atas info yang sangat berguna. harap dapat terus berkongsi banyak lagi info dan ilmu lagi di masa hadapan. all the best utk bro .

    ReplyDelete

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...