Thursday, August 12, 2010

Torrent Search - Tool wajib untuk kaki sedut

Kepada anda yang menggunakan aplikasi torrent transmission atau deluge dan seumpamanya yang tidak disertakan fungsi torrent search built-in, torrent search adalah tool yang wajib untuk dimiliki. Fungsinya, untuk mencari fail torrent dari laman seperti The Pirate Bay, SUMOTorrent, TorrentBit, dan sebagainya (9 laman torrent kesemunya).


Pengalaman pertama saya menggunakan torrent search, saya boleh mengatakan fungsi pencariannya agak pantas dan memerlukan pengguna untuk double click fail yang ingin dimuatturun dan pengguna boleh setkan aplikasi untuk membuka fail torrent tersebut secara automatik contohnya transmission.

Untuk memasangnya ke dalam ubuntu, anda boleh layari laman http://torrent-search.sourceforge.net/download kemudian muatturun fail DEB. Perlukah saya bagi tutorial memasang fail DEB?

8 comments:

  1. nk tanya, kalo gune torrent dalam ubuntu screamyx a.k.a streamyx saya kene throttle jugak ke?

    ReplyDelete
  2. confirmnya la kena throttle.. dia kan tgk bandwidth berapa byk guna kat satu ip.. that y aku x minat guna torrent plus nak surf website menjadi lembab serta merta atau hang..

    ReplyDelete
  3. stakat ni ok je? tade masaelah pun.. ? toron pun 70-90kb.. surf pun laju.. ?

    ReplyDelete
  4. apps yang cool =)

    ReplyDelete
  5. TT, kenapa double klik x maunya jadi... mcm x der respon... saya try search "On The Line 2001 Movie" mmg appear kat Torrent Search, tapi mcm x der respon untuk ke Transmission Bittorrent

    ReplyDelete
  6. Done... rupanya link masuk under home. Thanks

    ReplyDelete

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...