Wednesday, August 04, 2010

Netspeed : Gnome Panel Applet yang memaparkan aktiviti jaringan


Saya sukakan applet Netspeed ketika saya masih menggunakan berukband. Ini kerana saya boleh melihat secara realtime seberapa laju berukband tersebut. Applet netspeed akan memberitahu anda aktiviti jaringan iaitu kadar upload & download. Berdasarkan pengalaman saya, apabila saya dapati internet tersangat slow, saya akan merujuk kepada netspeed untuk memastikan berapa speed semasa dan sekiranya speed semasa adalah normal, bermakna ada sesuatu yang sedang dimauatturun tanpa pengetahuan atau tanpa ingatan anda.

Memasang dalam ubuntu
Rujuk laman berikut untuk link dan muatturun pakej DEB : Ubuntu Sharing

Selamat mencuba terutamanya pengguna berukband :)

2 comments:

  1. saya mesti pilih... terkadang sakit hati jer tengok bandwidth berukben nih

    ReplyDelete
  2. berukband terpaksa guna je... kalau tak tak payah nak guna... tq2.. dah guna netspeed ni mantop

    ReplyDelete

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...