Friday, September 24, 2010

PPA untuk Hotot Twitter Client & Hotot untuk Windows 7!

Yup, sekali lagi, Hotot! Fakta menarik setelah sehari menggunakannya ialah saya semakin aktif bersiul di arena twitter. Sekiranya anda masih belum mempunyai akaun twitter, sila register di laman web twitter dan uji hotot kerana ia cukup menyeronokkan.

Setelah direview oleh laman blog webupd8.org semalam, hotot terus menjadi perhatian terutamanya kepada pembangun perisian dan ada antara mereka yang mencadangkan supaya hotot dihostkan di launchpad. Walaupun cadangkan tersebut belum diimplementasikan secara rasmi, kelihatannya sudah ada pembangun perisian yang memasukkan pakej hotot kedalam PPA nya iaitu Jimmy Xu dan pengguna ubuntu lucid/maverick boleh memasang hotot menggunakan PPA tersebut dengan memasukkan command berikut.
sudo add-apt-repository ppa:jimmyxu/hotot
sudo apt-get update
sudo apt-get install hotot
Selain itu, setelah saya menerokai laman google code yang menjadi host kepada code hotot, saya mendapati terdapat pakej untuk pengguna windows 7 dan screenshot diatas ialah sample yang saya ambil dari google code. Sekiranya anda ingin mencuba hotot dalam windows 7, sila muatturun pakej hotot anda dari link berikut;

Saya mendapati pembangun hotot sangat aktif menerokai fungsi-fungsi baru dan saya berharap untuk melihat lebih banyak fungsi dapat diperkenalkan ke dalam hotot.

2 comments:

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...