Thursday, November 08, 2007

My Desktop Screenshot

Masih lagi dalam mood mencari theme terbest bagi desktop saya.Maafkan saya jika blog ini kelihatan terlalu menyanjungi theme OSX dan sebagainya.Kali ini saya ingin memaparkan hasil kerja saya menghias desktop sehingga boleh dikatakan hampir-hampir menyerupai tema OSX.

Inilah screenshot desktop saya(Ubuntu gusty gibbon)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Dan ini pula screenshot desktop saya dalam windows(vista)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Apa yang paling saya suka tentang tema osx ialah, paparannya yang bersih, kemas dan memikat.Tidak berserabut seperti tema windows samada xp mahupun vista(entah mengapa saya rasa berserabut).

Sebenarnya ada banyak untuk menghias tema dalam windows mahupun dalam linux.Namun ianya bukan sesuatu kerja yang mudah bagi yang ingin mencuba.Kerana itulah perlunya tutorial yang menujukkan langkah demi langkah supaya kesilapan tidak berlaku dan seterusnya sistem komputer tidak terganggu.

Jika anda ingin mengetahui cara-cara menghias tema desktop, teruskan datang ke blog ini.Saya akan menulis rapi tentangnya sedikit masa lagi.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...