Tuesday, November 13, 2007

Anda perlukan Foxmarks!

Jika kita dual-boot XP/Vista/Mac dengan ubuntu, atau menggunakan 2 komputer yang berlainan tetapi masih menggunakan browser yang sama iaitu Firefox, kita sememangnya memerlukan Foxmarks!

Masalah yang biasa dialami selepas dual boot ialah, kita perlu bookmark balik website kegemaran kita dan ini bukanlah satu kerja yang mudah lebih-lebih lagi jika ianya terlalu banyak.Namun dengan adanya Add-ons foxmarks, semuanya akan menjadi lebih mudah.

Apa itu foxmarks?

Foxmarks ialah sejenis add-ons untuk firefox yang akan synchronize website-website yang kita bookmark dimana-mana sahaja komputer yang kita gunakan dengan syarat, foxmarks sudah terinstall ke dalam firefox untuk komputer/OS berkenaan.

Cara Install Foxmarks?


Klik disini, kemudian klik pada butang hijau untuk automatik install(seperti install add-ons yang lain).Selepas install, kita perlu register(hanya masukkan username dgn password) dan begitulah untuk setiap komputer lain yang kita gunakan.

Prosesnya adalah sama dan hasilnya ialah, kita boleh import dan export bookmark kita kepada komputer berlainan tampa perlu mengingati website kegemaran kita satu persatu pakai otak.

Enjoy!

2 comments:

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...