Tuesday, June 24, 2008

Tiada internet buat masa ini

Kemana zul.malc atau syahid_zul ini menghilang sejak akhir-akhir ini? Seperti tertera pada tajuk, sekarang ini saya berada diluar zon internet. Bagaimana boleh hidup tanpa internet? Senang sahaja, buat tiada apa-apa perubahan dan tumpukan pada tidur. Ops, sebenarnya juga saya dalam zon kajian dan eksperimen kearah menyiapkan buku praktikal ubuntu. Ramai yang bertanya bila nak siap, bila nak siap - sabar!

Saya belajar dari penulis novel terkenal seperti Sydney Sheldon dan seangkatan dengan beliau yang menulis tentang realiti dan bukan hanya teori atau khayalan. Apabila Sydney Sheldon menulis tentang suasana bandaraya singapura, dia tidak menulis berdasarkan khayalan beliau tentang bandaraya singapura tetapi beliau pergi dan merasai sendiri tentang suasana sebenar setiap lokasi dalam novel beliau. Tidakkah itu yang dinamakan kualiti?

Setidak-tidaknya saya mencuba semampu mungkin kearah sesuatu yang benar-benar praktikal, mudah faham dan tidak begitu melibatkan pembacaan berat, teoritipikal, dan definisifikal.

Sebenarnya saya cukup bersyukur kerana terdapat beberapa penulis lain yang terus menerus memeriahkan blog ini dengan artikel dan tulisan yang padat dengan maklumat. Oleh kerana ada ura-ura dari pembaca (atau dari peminat dalam ym - hehe) yang bertanyakan kemanakah kelibat saya beberapa hari ini, saya harap entri ini dapat menjawab kegusaran tersebut.

Teruskan membuntu!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...