Wednesday, August 13, 2008

Olimpik Memalukan Windows?

Petikan dari jomlinux.com

Dari maklumat yang saya dapat dan gambar yang diambil dari internet. Beberapa orang pengunjung yang menyaksikan perasmian Olimpik Beijing China 2008 dari dalam stadium telah merakamkan sesuatu di luar jangkaan.

Ini bukan berkaitan dengan celanya persembahan tarian, pemain drum atau apa-apa persembahan lain. Tapi ini berkaitan Windows! Ketika perasmian Olimpik berlangsung terdapat skrin besar yang memaparkan acara program dan beberapa tayangan.

Tapi apa yang melucukan adalah Windows yang selama ini yang kita tahu penuh dengan pepijat, lemah keselamatan dan banyak virus telah pun secara tak sengaja mengeluarkan Blue Screen Of Death (BSOD). Untuk pembaca yang kurang tahu BSOD adalah skrin biru yang keluar apabila Windows mengalami kerosakan pada sistemnya (kebanyakkan berlaku akibat kegagalan perkakasan dan juga data yang rosak pada cakera keras).

Bayangkan kesan BSOD yang terpapar pada sukan Olimpik, ini bukan sahaja memalukan Windows kerana tidak stabil. Malah pada pandangan saya, mungkin orang yang melihatnya akan memikir untuk menulis perisian dalam Linux pula. Haha...

8 comments:

  1. aduh. buang saja windows tu. buat malu satu negara. alahai.. yang pakai windows tu kenape. gune la linux. kos kurang, dan lebih stabil. macam2 la olimpik beijing ni.. aduhai.

    ReplyDelete
  2. hahha..2 la namanya lawak antarabangsa..lawak tahap olimpik..wahahaha

    ReplyDelete
  3. awal2 lagi tuan rumah dapat pingat emas utk acara ini..heheheh

    sudahlah riuh rendah dalam forum antarabangsa ttg bunga api yang simulated . Ada yang kata weren't fireworks at all, but actually canisters of flourescent lead based pain.

    ReplyDelete
  4. nak buat camne...dah windoze tu pensponser paling besarrr

    ReplyDelete
  5. lawak ni dapat pingat emas..
    dapat 1juta tuuu dr kerajaan mlesia....hahaha

    ReplyDelete
  6. hehehheeh teruk la camntu kan. hehe :)

    ReplyDelete
  7. Windows, what can we say :)

    ReplyDelete
  8. sebenarnya ada satu screensaver BSOD yg datang dengan trojan. saya masih menyimpan screensaver tersebut.

    ReplyDelete

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...