Tuesday, August 19, 2008

25GB Bandwidth masih belum cukup?

Hari ini saya sungguh terkejut kerana mendapati kesemua imej yang dihostkan di Photobucket tidak dapat dipaparkan kerana telah melebihi penggunaan bandwidth. Untuk catatan, photobucket membenarkan pengguna akaun percuma menggunakan tidak lebih dari 25GB bandwidth untuk setiap bulan. Pada anggapan saya, bandwidth yang sebesar itu mampu untuk hanya menempatkan kesemua imej dalam blog ini - - namun meleset.

Saya mengakui, sejak akhir-akhir ini blog melayubuntu menerima jumlah penggunjung yang ramai dengan purata page view 3 page bagi satu penggunjung. Namun itupun masih belum menjawab ketidakcukupan bandwidth dengan hitung kasar purata penggunaan sebulan dibawah 10GB. Saya agak keliru dengan hal ini dan sememangnya perkara sebegini amat memeningkan kepala.

Insyaallah saya akan menyelesaikan masalah ini dalam masa yang terdekat. Maaf atas gangguan sementara ini.

11 comments:

  1. oooo... masalah nie pernah jadi kat aku.. baru aku tau.. hehe.. teruknya aku.. macam nie pon tak tau...

    ReplyDelete
  2. @menteil : oo yeke? ni baru nk jadi kat aku...dh la ngah bz..huhu

    ReplyDelete
  3. Zul, saya rasa loading yang terlalu lama untuk blog ni. Macam loading tu takkan habis-habis. Sejam pun belum tentu abis. Kenapa ya? CSS?

    ReplyDelete
  4. erm.. mungkin ada orng gune imej yang di hostkan kat photobucket anda utk diletakkan pada blog/web depa. erm.. tapi besar kemungkinan sebab terlalu banyak view which is good~! :-)

    ReplyDelete
  5. zul, aku ader satu hosting yang aku tak pakai... ape kater ko pakai hosting tu untuk upload image2 laen...
    tapi tak berapa besar lah hosting tu:

    # 50 MB Web Space
    # 5 GB Monthly Transfers
    # FTP Access for Uploading
    # Server-Side Includes (SSI)

    harap sudi ler...

    ReplyDelete
  6. @mustakim : oo yeke? pakai streamyx ke? aku ok jer...ada gak rasa lmbab sket.

    @Gunblade : hmm...2 la..aku ngah pk la ni..

    @dark lord : oo yeke? bro..bagi la info pasal akaun host tu...

    ReplyDelete
  7. bro..
    pkai je imageshack..
    www.imageshack.us

    Ubuntu@IPT 6 days to go!

    ReplyDelete
  8. @jipang : aku ngah guna yg 2 la bro...huhu.. talian hayat aku la 2..huhu

    ReplyDelete
  9. pasal page view lambat memang nampak ketara la zul..mungkin sebab CSS untuk nampakkan hanya separuh view post (sebelum klik Baca Seterusnya).

    Aku dulu ade gak jadik camtu, amik masa untuk loading page, tapi lepas aku guna cara lain (masih CSS cuma dari orang lain punye code), terus ok.

    Cuma masalahnya,akupun dah lupe kat mane aku dapat, tapi code tu masih ada lagi kat blogspot aku. kalu nak aku boleh bagi dan ko boleh semak dgn code yg ko pakai.

    ReplyDelete
  10. um, macam banyak sangat je 25 GB tu, macam tak logik plak. macam kata Gunblade IV tu, mungkin ada orang hotlinking imej dari blog ni untuk letak kat blog depa.. aku pun slalu kena, siap copy paste terus artikel dari SK.com

    photobucket ke, imageshack ke, lambat ar bro. guna ar hosting Dark Lord tu, baik hati dia nak tumpangkan host

    ReplyDelete
  11. Beli la hosting bro. Ish3. Lagi senang if kau beli hosting sendiri. Tak perlu susah2 pasal bandwidth ni. Kalau kurang, kau boleh topup lagi.

    ReplyDelete

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...