Wednesday, August 13, 2008

Ruangan komen dibawah artikel dalam blogger.com

Berita baik untuk pembaca blog melayubuntu. Saya sudah aplikasikan satu ciri terbaru dalam blogger.com yang masih diperingkat percubaan iaitu ruangan komen dibawah artikel. Dengan teraplikasinya ruangan komen dibawah artikel, pembaca tidak lagi mengalami kesulitan untuk memberi respon terhadap artikel yang terdapat disini.


Jika anda juga pengguna perkhidamatan blog percuma di blogger.com ini dan ingin aplikasikan fungsi komen dibawah artikel seperti ini, sila lawati laman web bloggerbuster.com.

Ya, diluar sana mungkin banyak tutorial tentang hal ini. Namun jika anda menggunakan custom template/layout yang mengubah kedudukan widget dalam blog, terdapat beberapa code yang berbeza dengan tutorial tertentu. Panduan yang terdapat dalam bloggerbuster.com menyelesaikan masalah berkenaan perbezaan code tersebut. Semoga bermanfaat dan rajin-rajinlah meninggalkan jejak anda dalam blog ini. =)

10 comments:

  1. salam... baru la senang sikit nak komen... huhuhu... (walaupun aku xpernah komen)...

    ReplyDelete
  2. yup...baru senang cikit nak bagi komen....

    ReplyDelete
  3. inilah yang aku tunggu..tunguu..... best.. thanks

    ReplyDelete
  4. haaa..bagus2.. lps ni ramai la yg komen..wahaha..

    ReplyDelete
  5. hmmm,aku dah pernah test.tapi tetap tak jadi...maybe sebab aku template la....

    ReplyDelete
  6. lama aku tunggu ruangan komen macam ni dalam melayubuntu. senang dan mudah!

    selalunya aku hanya baca artikel tapi malas nak komen hu3.

    ReplyDelete
  7. @paan : xjadi? aku mula2 xjadi gak..lps aku try yg kt laman web 2 trus jd...try la bro

    @megat : hehe...pasni ko rajin la komen erk??hehe..

    ReplyDelete
  8. Nak cooment dikit nich
    Aku dach coba tapi belum berhasil juga
    kenapa ya

    ReplyDelete
  9. @baka kelana : belum berhasil? dh cuba cara yang mana? make sure buat spt yg dlm tutorial 2..dh enablekan comment form under post?

    ReplyDelete

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...