Thursday, August 07, 2008

Tingkatkan penggunaan Gmail dengan Better Gmail



Bosan dengan gmail yang lesu dan biasa dan inginkan sesuatu yang boleh diubah-ubah? Kini kita ada firefox entension yang dinamakan Better Gmail yang membolehkan kita customize laman web gmail dan membuat perubahan padanya. Saya telah mencubanya dan sangat berpuas hati dengan option yang disediakan.

Sebenarnya connection internet saya agak lembab dan ini menyebabkan kesukaran untuk load mail dari Gmail menggunakan Thunderbird. Oleh sebab itulah saya beralih kepada Gmail dalam browser dan tidak disangka-sangka bertemu dengan extensi0n yang sangat berguna ini.



Anda boleh klik pada link diatas untuk membaca dan mengetahui lebih lanjut tentang fungsi Better Gmail dan jika anda pengguna Gmail, saya yakin anda pasti menyukainya!

7 comments:

  1. allo zul, pening la aku tengok blog yang ko bagi link ni..kot kalu ade mase leh kongsi skit ape lebihnya guna extension ni..

    ReplyDelete
  2. @rizq : erkk?? gunanya extension 2 utk customize laman gmail jer...download la dr link yg aku bg tu...

    ReplyDelete
  3. @noktahhitam : tauxper..hehehe

    ReplyDelete
  4. Assamualaikum dan salam sejastera....

    Bagi pendapat saya lak, saya lebih suka guna thunderbird untuk email gmail. Tekan, tak sampai seminit segala email kita dah dapat. Tak perlu buka laman web gmail pun.............

    ReplyDelete
  5. @ayem36 : aku mmg ske thunderbird. tp thunderbird ni agak xsesuai ngn cnnction tenet aku sbb mmber aku ada antar file2 besau2..klu thunderbird, kne download smua file 2...huhu

    ReplyDelete
  6. yer ker....... yang kena download bila ada attachment file atau gambor jer.... Terima kasih bro, satu info yang sangat menarik.

    ReplyDelete

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...