Sunday, March 01, 2009

Anti Aliasing untuk OpenOffice.org 3.1 dan "new features"

Akhirnya (saya benar-benar maksudkannya), anti aliasing disokong juga dalam OpenOffice.org dan ciri tersebut bakal dimasukkan dalam versi OpenOffice.org 3.1. Menatang apakah itu anti-aliasing? Gambar mungkin memudahkan anda faham:




(via : GullFOSS)

OpenOffice.org 3.1 akan diterbitkan pada 26 Mac 2009 dan kita mungkin boleh menggunakannya dalam ubuntu jaunty 9.04 nanti. Ciri baru lain yang dirancang untuk OOo 3.1 boleh dibaca dalam laman oooninja.com. Khabarnya, untuk menerjemahkan perubahan kepada OOo 3.1 ini, sebanyak 500,000 line kod programming telah ditulis kembali/ditukar. Dan semua itu mereka lakukan semata-mata untuk kita gunakan secara percuma.

4 comments:

  1. mencari organization chart aje..
    tk jumpe la kat oOo..

    ReplyDelete
  2. benda ni guna dekat mana?

    ReplyDelete
  3. Anti-aliasing ni memperkemaskan lagi bucu font atau imej terutama sekali imej 'vector'. Senang citer, bukak mane2 site yang ada Flash, right click kat Flash tu, pilih kualiti rendah (Low). Nampak bergerigi semacam je kan? Tu boleh dikatakan tanpa anti-aliasing. Anti-aliasing ni kira mencantikkan lagi la kualiti dia.

    ReplyDelete
  4. @faizul : huhu...otai mai dgn penerangan lengkap tuh..hehe

    ReplyDelete

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...