Friday, May 16, 2008

Update E-Maj selepas 2 minggu dikeluarkan


Mirror box.net - 856x
Mirror savefile - 874x
Baca Online - 502x
TM - 28
Jumlah - 2260x

Update : Mirror mediafire (bro Are Rick K) - 22x

2260x didownload. Itu masih tidak termasuk beberapa mirror yang bukan dibawah kendalian saya dan saya suka untuk mendengar laporan daripada orang perseorangan yang reupload e-maj ini ke server masing-masing. Terima kasih kepada bloggers yang mengulas tentang terbitnya e-maj ini dalam blog masing-masing dan sebagai menghargai tindakan bloggers tersebut, saya akan waqafkan 1 page didalam keluaran yang akan datang untuk menyenaraikan blog-blog yang telah mengulas dan meletakkan link e-maj ini dalam blog mereka.

2260 orang telah membaca e-maj ubuntu for malaysia, dan 2260 orang yang mendownloadnya itu bolehlah saya simpulkan sebagai peminat ubuntu atau pengguna ubuntu di malaysia dan indonesia. 2260 orang itu juga boleh saya simpulkan sebagai mereka-mereka yang celik IT, celik internet dan mempunyai pemikiran yang kritis dan kreatif kerana jika anda berinternet semata-mata untuk berkenalan di chat room atau friendster atau myspace, ubuntu bukan sesuatu yang enak untuk dikenali. 2260 orang itu mempunyai potensi sebagai pencetus revolusi, pemula kepada era sumber terbuka, dan bakal merubah. Setiap insan yang membaca e-maj mengerti bahawa telah tiba waktunya untuk memberikan sedikit sebanyak ruang kepada ubuntu sebagai sistem operasi dalam komputer masing-masing.2260 orang, terima kasih saya ucapkan.

Satu permulaan yang cukup mencetuskan motivasi untuk terus mara dan menghasilkan sesuatu yang bakal merubah malaysia. Anda tahu apa mereka kata? "Perjalanan beribu batu itu bermula dengan langkah yang pertama". Teruskan memberi sokongan!

14 comments:

  1. tahniah... smg open terus maju.. dan semua rakyat malaysia menyedari kehadiran ubuntu dan open source...

    ReplyDelete
  2. @neoryzer : yups. tu cita2 aku..huhu

    ReplyDelete
  3. stakat ni 22 downlod diterima dari mediafire... dan topic saya buka kat bbrapa forum menarik minat sesetengah user.. bnyk jugakla f.a.q kena jawab.. tapi agak puas atila sbb dapat menolong user lain tuk beralih kepada open source..

    ReplyDelete
  4. salam brader... Bagus la usaha camni... Bila nak terbit edision seterusnye? Camne nak install 2 OS tu? Tak sabar nak guna ubuntu dah ni.\!!!!

    ReplyDelete
  5. @Are rich K : thanks atas maklumat...nnti aku tambah =)

    @jordan : edisi seterusnya? sat2.. aku tgh kumpul orang & bahan utk menyumbang..huhu

    ReplyDelete
  6. zul,agak terlewat utk saya letak dlm blog saya tapi saya letak jugak. ehhee....better late than never kan.oh ya..saya pun ada letak mirror dlm web saya.

    http://www.arejae.com/blog/jom-cuba-ubuntu.html

    ReplyDelete
  7. @arejae : yups..thanks bro..truskn menyokong ! =)

    ReplyDelete
  8. Ye..aku pun lewat sikit. takpe...aku dah muat naik ke pelayan aku dah...muhahaha :D

    ReplyDelete
  9. hehe..mkin celik dh org malaysia kpd open source..agak2 la..e-maj nie kuar 2blan skali ker 1blan skali ker time ko ade mse jek yek..de org tny kat blog,e-maj nie kuar bulan2 ker camne..ak xjwab lg..heee..

    p/s: link menarik -> http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=796572

    ReplyDelete
  10. @fahmi : ok thanks bro..

    @awqi_zar : dalam release pertama aku xtulis edisi may..so maknanya bkn ikut bulan2 la...ramai yg nk kuar bulan2 tp xsumbang ape2...dh la free..kurang2 klu nk tiap2 bulan sumbangla something...hehe

    ReplyDelete
  11. keep da gud work bro..kami sentiasa menyokong...btw,aku dh gune ubuntu aritu n suke ngn efek compiz fusion tuh..kalah vista beb!!:...blog gua dh bertkar dr bittestsweet.terbaek.com kpd thepayeh.com.. :P

    ReplyDelete
  12. @payeh : ok beb..aku dh masukkan blog ko dlm list aku...hehe

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum En. Zul
    Saya nak komen skit la ye..
    Sblm tu, sy ni pengguna sepenuh masa OpenOffice.org ni. Dah berkenalan dgn OOo ni sejak 2004 lagi..

    Komen saya berkenaan nama software ni. Sepatutnye en Zul guna nama OpenOffice.org dan bukan hanya OpenOffice

    (The project and software are informally referred to as OpenOffice, but this term is a trademark held by another party, requiring the project to adopt OpenOffice.org as its formal name. - http://en.wikipedia.org/wiki/OpenOffice.org)

    Itu saja..

    Tak lupa juga tahniah & terima kasih atas usaha en Zul ni.. :-)

    ReplyDelete
  14. Info tambahan utk komen sy sblm ni..


    Why should we say "OpenOffice.org" instead of simply "OpenOffice"?

    The trademark for "OpenOffice" belongs to someone else. Therefore we must use "OpenOffice.org" when referring to this open source project and its software.

    (http://www.openoffice.org/FAQs/faq-other.html)

    ReplyDelete

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...