Monday, February 04, 2008

Access File Linux melalui windows dengan Linux Reader

Beberapa hari lepas saya ada menerima email daripada seorang pembaca meminta saya mengulas tentang Linux Reader berdasarkan sebuah artikel dalam lifehacker bertajuk "Access Linux Files from Windows with Linux Reader"Sebenarnya saya memang bercadang menulis tentang perkara ini.Namun oleh kerana bro senyuman telah menulisnya terlebih dahulu didalam blog beliau menyebabkan saya tidak menulisnya.
A01807BD-BEF6-4D0D-B97B-A8711F6A444B.jpg

Apa-apa pun, sebagai maklumat ringkas(dan selebihnya boleh pergi ke blog bro senyuman), disana ada sebuah perisian untuk windows bernama linux reader yang membolehkan kita access file didalam partition linux melalui windows.

Pengguna dual-boot windows dan linux(ubuntu) memerlukan perisian ini supaya kita tidak perlu lagi masuk ke ubuntu semata-mata untuk membuka file tersebut didalam windows.Faham kan?Bagus2..saya tahu pembaca saya semua bijak-bijak belake..huhu

3 comments:

  1. Akhirnya ada orang solve juga this problem... Ahahah, jadi Linux takleh berbangga dengan klausa

    "all linux file cant be open by windows, like linux can open windows file"

    hahahha

    ReplyDelete
  2. em...thanx bro sebab mention aku nyer entry..hahaha..tp rasenye sebagai update, fs-driver(kalo nk tau kene google la) lg smart..dia leh read n write file linux dr windows..dia wat cm drive baru..

    ReplyDelete
  3. #Azhar : hahaha...

    #senyuman : ur welkam..oo yeker? nanti aku carik n tulis...

    ReplyDelete

Terima kasih atas respon..

Quartz OS: Material Design + Linux = Awesome

Konsep Material Design pertama kali diperkenalkan oleh Google untuk Android 5.0 Lollipop. Nampaknya, ada developer yang berminat untuk ...